BC Prievidza zmenila počas sezóny majiteľa, taktovku nad historicky úspešným klubom a známou basketbalovou značkou prebral Ján Müller. S klubom má dlhodobé plány, vrátane účasti v európskych súťažiach.
„Do klubu som vstúpil v priebehu sezóny. Ak by sme pragmaticky hodnotili naplnenie hlavných cieľov, splnil sa jeden z troch: dostali sme sa do skupiny Európskeho pohára FIBA. Nepostúpili sme však na Česko-slovenský pohár a nezískali sme medailu v lige. V budúcej sezóne chceme byť silným vyzývateľom pre kohokoľvek,“ cituje Müllera portál komercnespravy.pravda.sk.
Nový majiteľ Prievidze zároveň prezradil, že hlavným trénerom zostáva Gareth Murray. „Vedenie klubu má veľkú dôveru voči športovému riaditeľovi Mattovi Hauferovi. Od budúcej sezóny prevezme kompetencie celej športovej oblasti v klube. Matt dôveruje trénerovi a obaja dostanú príležitosť, aby si vybudovali tím podľa svojich predstáv a štýlu hry, ktorý tréner Murray preferuje. V najbližších týždňoch a mesiacoch bude úlohou manažmentu vytvoriť najlepšie podmienky pre ich prácu. Kouč Murray nám pomáha aj s nastavovaním procesov v mládežníckej akadémii. Je bývalým asistentom reprezentačného trénera Veľkej Británie a viedol reprezentáciu Veľkej Británie v kategórii U16. Zaujíma sa o zápasy detí. Vyhodnocuje ich progres, komunikuje a dáva rady mládežníckym trénerom. Jeho práca je komplexná, netýka sa iba A-tímu,“ prezradil Müller.
Z pohľadu vlastníckej štruktúry nejde o krátkodobú zmenu, ale cieľom predsedu predstavenstva finančnej spoločnosti PARTNERS Group Holding SK je dlhodobý rozvoj klubu: „Pripravil som 3 milióny eur na podporu klubu na najbližších 10 rokov. Klub som podporoval už v minulej sezóne, keď som kúpil za 80-tisíc eur LED panely. Chcem motivovať partnerov a podporovateľov klubu k tomu, že čím viac prispejú oni, tým viac prispejem aj ja. Sú tri zásadné parametre, ktoré chceme prisľúbiť v budúcej spolupráci. Prvým je absolútna transparentnosť. Každé euro pôjde do šatne: na platy hráčov a s nimi spojené náklady (strava, ubytovanie, cestovanie). Druhým parametrom je vnímanie sponzoringu ako partnerstva. Chceme maximalizovať vizibilitu danej firmy a jej podnikania. Zároveň aktivovať konverziu (získavanie klientov pre sponzora). Ak chceme podporovať klub, tak si všímajme, ktoré firmy ho sponzorujú a odtiaľ nakupujme tovar a služby. A do tretice, zamýšľame organizovať akcie Meet & Greet. Je to možnosť pre partnerov, aby sa stretli s trénerom a hráčmi, aby im kládli otázky. V klube nás čaká výzva na reorganizovanie prostredia pre sponzorov a VIP divákov tak, aby bol každý zápas podujatím, kam vezmeme rodinu, priateľov, obchodných partnerov.“
V rozhovore prezradil okrem iného plány s vybudovaním ženskej zložky, respektíve ďalšie projekty na podporu mládeže a basketbalu v meste. „Prioritným cieľom je výchova profesionálnych hráčov, ktorá vedie cez mládežnícke reprezentácie. Mienime dodávať čo najviac potenciálnych prospektov v kategóriách U14, U16, U18, U20. Usilujeme sa vytvoriť najvhodnejšie podmienky pre kombináciu basketbalu a štúdia,“ uviedol Müller.
Na záver potešil fanúšikov Prievidze informáciou, že aj v ďalšom ročníku sa môžu na medzinárodnú konfrontáciu: „Európske poháre Prievidza nehrala osem rokov. Je to jediná možnosť konfrontácie a posúdenia úrovne a kvality klubového basketbalu na Slovensku. ). Určite sa chceme uchádzať o miestenku v Európe. Tým, že sme vypadli v ligovom štvrťfinále, nemôžeme štartovať v Európskom pohári. Prihlásili sme sa do ďalšieho ročníka Severoeurópskej ligy (ENBL), v ktorej pôsobili Inter Bratislava a Spišská Nová Ves. Aj v budúcej sezóne túžime priniesť do Prievidze konfrontácie s európskymi tímami. Tak, ako ma inšpirovala dlhodobá, koncepčná a svedomitá práca manažmentu klubu Patrioti Levice alebo ma inšpiroval kapitálový vstup J&T do klubu Inter Bratislava, tak budeme aj my v Prievidzi radi, ak sa svojou prácou a budúcimi výsledkami staneme inšpiráciou pre ďalšie kluby. Máme dlhodobé ambície: stať sa rešpektovanou športovou organizáciou, dostať sa medzi päť až sedem najhodnotnejších športových značiek na Slovensku a chceme byť rozpoznateľní aj v Európe. Zároveň chceme byť každoročne silným vyzývateľom v boji o titul v SBL a byť vyhľadávaným prostredím pre výchovu mladých hráčov pre slovenské reprezentačné výbery vo všetkých kategóriách. BC Prievidza sa môže stať úspešnou organizáciou vtedy, ak ju členovia, sponzori a fanúšikovia budú mať radi, čo bude hlavnou úlohou jej vedenia."